Klachtenregeling Nu Jij Werkt B.V.

De klachtenregeling is er voor jou 

Deze klachtenregeling is bedoeld voor de deelnemers die bij ons dagbesteding volgen. Ze kunnen een klacht namens zichzelf indienen. Bij ontevredenheid of een klacht over een gedraging van iemand die verbonden is aan Nu Jij Werkt, geeft deze klachtenregeling aan hoe hiermee om te gaan en dit te melden. 

 

Aanspreekpunt 

De eigenaar Bert van de Kuilen is het eerste aanspreekpunt binnen Nu Jij Werkt wanneer er sprake is van ontevredenheid of een klacht. Bij ontevredenheid of klacht over het handelen of de zorg van de medewerker of andere personen die verbonden zijn aan Nu Jij werkt, hopen we dat dit zo snel mogelijk mondeling wordt aangegeven. Omdat wij een kleine onderneming zijn en zeer betrokken bij de ontwikkeling van de deelnemers hopen we dat we eerst in gesprek kunnen gaan om zo snel mogelijk tot oplossing(en) te komen. De ontevredenheid of klacht wordt per ommegaande gemeld aan de contactpersoon voor de deelnemer en met de desbetreffende werknemer. 

 

Gesprek met behulp van de organisatie 

Het is bij ontevredenheid of een klacht ook mogelijk om schriftelijk/per e-mail een gesprek aan te vragen met de begeleider en/of de eigenaar van Nu Jij Werkt om samen met elkaar in gesprek te gaan wanneer dit niet lukt met 1 van de begeleider 

 

Vertrouwenspersoon 

Het is mogelijk om hulp te krijgen van een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Deze luistert naar ieders verhaal en kan meedenken en advies geven. 

Deze onafhankelijke vertrouwenspersoon: 

  • luistert naar het verhaal 

  • kan meedenken en advies geven 

  • geeft antwoord op  vragen 

  • geeft uitleg over bijvoorbeeld de Wet zorg en dwang 

  • zoekt samen met naar een oplossing bij onvrede 

  • ondersteunt bij het schrijven van een klachtenbrief 

  • kan meegaan naar gesprekken met Nu Jij Werkt 

Bel naar het landelijke Adviespunt van Jeugdstem: 088 555 10 00. Indien nodig wordt verdere hulp ingeschakeld. Een vraag of verzoek kan worden ingediend via het contactformulier. Neem contact op via de online chat.  

 

Klachten indienen  

Is het gesprek niet voldoende en heeft u een klacht, dan kan er een schriftelijke klacht worden ingediend.  

 

Kindertelefoon 

Voor kinderen en jongeren bestaat er een kindertelefoon. Voor meer informatie: https://www.kindertelefoon.nl/  Om meteen te bellen met de kindertelefoon is het nummer: 0800-0432. Dit is gratis en kan anoniem. 

 

Kinderombudsman voor kinderen en jongeren 

Deze ombudsman ziet erop toe dat in Nederland de rechten van het kind nageleefd worden en is een onafhankelijk instituut. Meer informatie is te vinden op de website: https://www.dekinderombudsman.nl/ 

   

Leren van klachten 

Jaarlijks worden de klachten besproken in het multidisciplinair team om te leren en te onderzoeken of er nog meer verbeteringen zijn om door te voeren. 

 

Afhandeling van de klacht 

Over de klachtenafhandeling kan degene die de klacht heeft ingediend zich altijd tot de gemeente (woonplaatsbeginsel) richten over de klachtenafhandeling. Ook wanneer de afhandeling van de klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld dan kan er contact worden opgenomen met een vertrouwenspersoon van Jeugdstem voor meer informatie over vervolgstappen.